01.04.2021 ob 20:25
Deli članek

Postojna (MOREL)- Danes so uradno naznanili začetek delovanja uprave avtocestne policije. Po zagotovilu vodilnih tako na notranjem ministrstvu, kot na policiji, bodo policisti opravljali  naloge za zagotavljanje večje varnosti na avtocestah in hitrih cestah.

Avtocestna policije si bo prizadevala za uresničevanje več zelo pomembnih ciljev: s povečanjem učinkovitosti policijskega dela in sistematičnim vzpostavljanjem reda na avtomobilskih in hitrih cestah izboljšati pretočnost in prometno varnost, zmanjšati število prometnih nesreč in mrtvih udeležencev, poleg tega pa tudi povečati raziskanost kaznivih dejanj in povečati pregon storilcev, saj se tu povečuje tudi število kaznivih dejanj in narašča tok ilegalnih migracij.

Policisti specializiranih enot avtocestne policije bodo predvsem prej na mestih prometnih nesreč in kaznivih dejanj, zagotovo pa bo k varnosti in pretočnosti prispevala tudi okrepitev nadzora na teh cestah, pri čemer je pomembno, da na ta račun ne bo zmanjšana prisotnost policistov na ostalih, tj. glavnih in regionalnih cestah, saj bodo tam še naprej delovale obstoječe postaje prometne policije. Z dodatnimi nadzorstvenimi in preventivnimi dejavnostmi ter večjo prisotnostjo policijskih patrulj na avtocestah pa si želimo vplivati tudi na dvig prometne kulture.

Sedež, organizacija in kadri Uprave avtocestne policije

Te enote bodo torej delovale s petih različnih lokacij, medtem ko bo sedež uprave v Postojni; tu bosta delovala tudi Oddelek za operativo in Oddelek za upravljanje prometa in meritve s samodejnimi merilnimi sistemi. Prostorske rešitve in materialno-tehnični pogoji za delovanje nove enote so se namreč v prvi vrsti iskale v okviru obstoječih objektov, ki so v lasti Policije, saj je to z vidika stroškov ter narave in področja dela najracionalnejše.

Prvo od teh enot, SEAP Ljubljana, so v začetku letošnjega leta že začeli vzpostavljati (tudi kadrovski postopki znotraj policije za zaposlitev na delovnih mestih v tej enoti že potekajo) in predvidoma bo začela na terenu delati že z junijem letos. Ostale SEAP pa naj bi bile vzpostavljene do 1. maja naslednje leto. V celotni UAP (vključno s posameznimi SEAP) je predvidenih skupaj 285 delovnih mest. Ta bodo postopoma zapolnjena s premestitvami uslužbencev Policije. Povečane kadrovske potrebe bomo poskušali zagotavljati z aktivno politiko zaposlovanja, predvsem s povečevanjem števila vpisnih mest kandidatov za policiste za vpis na Višji policijski šoli. V prihodnosti pa je predvideno, da bi v te specializirane enote zaposlili tudi kriminaliste, ki bi obravnavali kriminaliteto na avtocestah in hitrih cestah.

Naloge in oprema avtocestne policije

Prometna policija ima zelo širok nabor nalog, ki jih vsakodnevno izvaja. Naloge policistov specializiranih enot avtocestne policije bodo usmerjene tako v zagotavljanje prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah kot tudi v odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj. Nadzor, ki ga bodo izvajali, se bistveno ne bo razlikoval od trenutnega nadzora, vsekakor pa ga bo več. Prav tako kot ostali policisti se bodo tudi policisti avtocestne policije izobraževali na Policijski akademiji, kjer bodo pridobivali specialistična znanja prometnih policistov.

Tudi njihova oprema bo enaka, kot jo imajo že sedaj prometni policisti. Predvideva se nabava nekoliko zmogljivejših motornih vozil. Spremljali pa bomo tudi razvoj posebne tehnične opreme za nadzor prometa, s katero bomo postopoma opremljali te enote. V prvi fazi načrtujemo nabavo 13 patruljnih vozil (belo-rumene, bele) barve, šest motornih koles, nekaj civilnih vozil in dva kombija za oglede prometnih nesreč. Skupno je za celotno avtocestno policijo predvidenih 25 patruljnih vozil, 19 motornih koles, nekaj civilnih vozil in 10 kombijev za oglede prometnih nesreč. To so sporočili iz policije. (konec)