26.05.2009 ob 14:50
Deli članek
 BMW serije 5 gran turismo že na cesti letos jesen

Bavarec vsako leto šarmira

Ljubljana, 26. maj 2009 (MOREL)- BMW je ponovno definiral povsem nov segment na avtomobilskem tržišču. BMW serije 5 Gran Turismo združuje eleganco, prostornost, udobje in variabilnost v resnično edinstvenem slogu. Kot atraktivna in v prihodnost usmerjena različica BMW serije 5, je BMW serije 5 Gran Turismo brez primere v zgornjem srednjem segmentu avtomobilov, gledano v svetovnem merilu, saj združuje tako značilne lastnosti prestižne limuzine, moderne in izredno vsestranske različice Sports Activity Vehicle ter klasične izvedbe Gran Turismo v popolnoma novi, doslej še ne videni kreaciji. Preko oblike svoje karoserije, združuje BMW serije 5 Gran Turismo tako tipična sorazmerja znamke BMW, prefinjeno razpotegnjeno silhueto in coupéjevsko strešno linijo, kot tudi štiri vrata in okna brez okvirjev, s čemer se ustvarja celovita, harmonična enota. Sprednji del avtomobila izžareva suvereno dinamiko, za kar poskrbijo markantne, pokončno nameščene okrasne rešetke v obliki ledvičk BMW, veliki odprtini za dovod zraka in dvojni okrogli žarometi, ki se razprostirajo v smeri nazaj, v atraktiven stranski panel. Premierno je funkcija dnevnih luči v obliki korona obročev na voljo z LED tehnologijo. Z izrazitimi horizontalnimi linijami, oblika zadka nazorno poudarja značilno široko držo, moč in mišično maso, vse te karakteristike pa so še dodatno nadgrajene z zadnjim setom luči v obliki črke L, s skladno ilustriranimi pasovi luči v LED tehnologiji. Luksuzna in, upoštevajoč coupéjevsko silhueto avtomobila, presenetljivo velikodušna ter variabilna notranjost ponuja vozniku, kakor tudi ostalim potnikom, povsem spontan občutek vrhunskega udobja in dobrega počutja. To superiorno občutje je še bolj izrazito s pomočjo komfortnega dostopa do vozila, rahlo višjega položaja sedenja, velikih steklenih površin, panoramske strehe iz paketa dodatne opreme, kot tudi skrbno izbranih materialov in mojstrske kakovosti izvedbe. Fleksibilno prilagodljiva notranjost v BMW serije 5 Gran Turismo, omogoča vozniku in ostalim potnikom, da si prilagajajo velikodušen prostor znotraj avtomobila na način, ki najbolje ustreza njihovim individualnim potrebam in željam. V standardnem položaju zagotavljajo zadnji sedeži potnikom enako udobje v predelu za noge, kot ga nudi BMW serije 7, v kombinaciji z enako svobodo v predelu glave, kot jo je možno najti pri BMW X5. Ob tej konfiguraciji znaša prtljažna prostornina približno 440 litrov. Zahvaljujoč pregradni steni za sedeži zadaj, sta potniška kabina in prtljažni prostor med seboj ločena tako z vidika zvočnosti, kot temperaturnih razmer, enako kot pri limuzinski različici. Po potrebi se lahko sedeži zadaj individualno pomikajo v smeri naprej do 100 milimetrov, medtem pa prostornost v predelu nog še vedno ostaja enaka kot pri BMW serije 5 limuzina, hkrati pa se prtljažna kapaciteta poveča na 590 litrov. Pri zloženih naslonih zadnjih sedežev, vključno z zloženo pregradno steno, se prtljažna prostornina dodatno poveča na maksimalno kapaciteto 1.700 litrov. S pomočjo edinstvene funkcionalnosti nudijo dvodelna prtljažna vrata pri BMW serije 5 Gran Turismo, izredno variabilnost in maksimalno udobje pri natovarjanju v prtljažni prostor. Z odpiranjem manjših limuzinskih prtljažnih vrat pod zadnjim steklom, pri čemer ostaja prtljažni pokrov kot takšen zaprt, je vozniku in potnikom omogočeno, da v kombinaciji z integrirano pregradno steno, natovarjajo predmete v prtljažni prostor brez povzročanja kakršnegakoli prepiha v potniški kabini ali spremembe temperature po želji potnikov. Za enostavno natovarjanje večjih predmetov pa je vse, kar mora voznik storiti zgolj to, da odpre večja prtljažna vrata za maksimalno udobje natovarjanja. Velika prostornost in navdušujoča, moderna oblika notranjosti se prepletata na način, ki zagotavlja zares luksuzen ambient in vrhunsko udobje na dolgih vožnjah v trendovski preobleki Gran Turismo. Nežno prepletanje prefinjenih površin na sprednjih in zadnjih vratnih panelih, kakor tudi horizontalna umestitev instrumentne plošče, poudarjata občutje prvovrstne velikodušnosti. Udobje sedenja, prostor v predelu glave in brezmejna svoboda v predelu komolcev ustrezajo najzahtevnejšim standardom udobja, ki jih je sicer možno najti le pri avtomobilih luksuznega razreda. Rahlo povzdignjen položaj sedenja, precizna razporeditev merilnikov in nadzornih enot, na novo razvit krmilnik iDrive proizvajalca BMW z integriranim nadzornim prikazovalnikom dimenzije do 10.2 palcev in armaturna plošča s tehnologijo Black Panel pripomorejo k doseganju maksimalne premoči za voznika v vsakem trenutku. Zadnji sedeži se lahko individualno prilagajajo s pomikanjem po celotni dolžini, prav tako pa so posamično nastavljivi tudi nasloni za hrbet. Za zadovoljitev najzahtevnejših želja v odnosu do čistega luksuza za posameznika, sta v paketu dodatne opreme na voljo dva samostojna komfortna sedeža zadaj. BMW serije 5 Gran Turismo prihaja na trg z možnostjo izbire med tremi modernimi pogonskimi agregati, ki vnašajo paket inovativnih tehnologij razvojne strategije BMW EfficientDynamics v povsem nov segment znotraj avtomobilskega sveta. BMW 530d Gran Turismo zagotavlja povsem edinstveno ravnotežje med doživetjem vožnje in ekonomičnostjo porabe goriva, s povprečno porabo goriva po EU testnem krogu, ki znaša le 6.5 litrov /100 kilometrov, medtem ko znašajo izpušne emisije CO2 173 g/km. Oba bencinska modela prav tako postavljata nove standarde na področju učinkovitosti v njunih razredih avtomobilov. Za prvovrstni svetovni dosežek velja uvedba novih in še bolj učinkovitih motorjev. BMW 535i Gran Turismo je na voljo s prvim vrstnim šestvaljnikom s turbinskim polnjenjem preko tehnologije TwinPower, pri čemer se gorivo v zgorevalne komore vbrizgava s pomočjo sistema High Precision Injection, vklj. s popolnoma variabilnim sistemom krmiljenja ventilov VALVETRONIC in razvojem največje moči 225 kW/306 KM. Najzmogljivejša pogonska različica, ki nosi oznako V8, se skriva pod pokrovom motorja BMW 550i Gran Turismo in prav tako deluje preko turbopuhal s tehnologijo TwinPower. Po drugi strani pa BMW 530d Gran Turismo s svojim dizelskim šestvaljnikom najnovejše generacije, z okrovom ročične gredi iz aluminijeve zlitine in sistemom neposrednega vbrizga goriva preko skupnega voda, razvije največjo moč 180 kW/245 KM. Seveda vsi motorji izpolnjujejo tudi emisijski standard EU5. Vse modelne različice so standardno na voljo z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki se lahko do tega trenutka občuduje le pri dvanajstvaljni luksuzni limuzini BMW 760i. Z inovativno konfiguracijo seta menjalnika, edinstveno ravnjo notranje učinkovitosti in enako nizko maso ter kompaktnimi dimenzijami, kot pri šeststopenjskem avtomatskem menjalniku, združuje ta visokotehnološki avtomatski menjalnik izreden komfort pretikanja prestav, odlično dinamično zmogljivost in učinkovitost delovanja motorja najvišjega standarda. Najnaprednejša tehnologija delovanja motorja, inovativni osemstopenjski avtomatski menjalnik in cela vrsta edinstvenih tehnologij v kontekstu razvojne strategije BMW EfficientDynamics, omogočajo BMW serije 5 Gran Turismo pomikanje novih mejnikov tudi v odnosu do ekonomičnosti porabe in upravljanja z emisijami. Moderna in zahtevna tehnologija vzmetenja pri BMW serije 5 Gran Turismo, je zasnovana tako za zagotavljanje fascinantne dinamike vožnje, kakor vrhunskega udobja GT. Prednja prema z dvojnim vodilom obese in integralna zadnja prema v obliki črke V, ekskluzivno za BMW, sta skorajda v celoti izdelani iz aluminijeve zlitine. V paketu s standardno opremo je prav na voljo zračno vzmetenje na zadnji premi, kot tudi hidravlično krmiljenje z zobato letvijo, vključno s servo črpalko volana, ki se vklopi po potrebi. Integralno aktivno krmiljenje (Integral Active Steering), ki je na voljo v paketu dodatne opreme, združuje aktivno krmiljenje prednjega para koles z zadnjimi kolesi, pri čemer se krmiljenje spreminja glede na razmere vožnje in aktualne potrebe Standardni sistem dinamičnega nadzora vožnje (Dynamic Drive Control) ne vpliva le na dinamiko pretikanja prestav, temveč tudi na odzivnost pedala za plin in upravljanje z volanom. V kombinaciji z opcijskim sistemom Adaptive Drive, prispevajo blažilniki z neomejeno variacijo pri enosmernih in povratnih sunkih, k superiorni funkciji vzmetenja. Poleg programov vožnje NORMAL, SPORT in SPORT+, lahko voznik izbira tudi med načinom vožnje COMFORT, na voljo neposredno preko gumba za vklop dinamičnega nadzora vožnje (Dynamic Drive Control) na sredinski konzoli. Pri nastavitvi SPORT+ se poseg znotraj sistema dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC) omeji, enako velja za oprijem. Optimalno zasnovana struktura karoserije zagotavlja v kombinaciji z ustrezno usklajenimi in elektronsko nadzorovanimi sistemi pasivne varnosti, maksimalno varnost vsem potnikom v vsakem trenutku. Ti sistemi vključujejo tritočkovne varnostne pasove na vseh sedežih, čelne in stranske varnostne zračne blazine, kot tudi stranske varnostne zračne zavese za predel glave, aktivne vzglavnike za voznika in sovoznika, pnevmatike runflat in indikator za izgubo tlaka v pnevmatikah. Standardni paket zajema tudi luči za meglo in večstopenjske zavorne luči, medtem ko dodatna oprema vključuje še biksenonske dvojne žaromete s funkcijo dnevnih luči, prilagodljiv snop žarometov z variabilno porazdelitvijo svetlobe in luči za vožnjo v ovinke. Pri BMW serije 5 Gran Turismo je znotraj dodatne opreme prav tako na voljo cela vrsta funkcij iz paketa storitev BMW ConnectedDrive (storitev zaenkrat še ni na voljo v Sloveniji), vključno z aktivnim tempomatom s funkcijo Stop & Go, pomočjo pri vklopu in izklopu dolgih luči, opozorilnikom nenamerne spremembe voznega pasu, opozorilnikom na menjavo voznega pasu, prikazom omejitve hitrosti, BMW Night Vision s funkcijo prepoznavanja oseb, funkcijo pogleda od strani, funkcijo pogleda od zgoraj in vzvratno kamero. Poleg teh odličnih značilnosti ponuja paket BMW ConnectedDrive tudi storitve BMW Online, BMW Assist, BMW TeleServices, kot tudi razširjeno funkcijo klica v sili, ki samodejno določi in posreduje informacijo o aktualni lokaciji avtomobila. Bogata ponudba standardnih lastnosti, ki jih ponuja BMW serije 5 Gran Turismo vključuje avtomatsko klimatsko napravo, avdio sistem, AUX-In priključek in integrirana navodila za uporabo. Paket dodatne opreme vključuje štiriconsko avtomatsko klimatsko napravo (standardna oprema pri BMW 550i Gran Turismo), telekomunikacijski in navigacijski sistem, USB priključek, trdi disk s pomnilnikom s kapaciteto 80 GB za shranjevanje navigacijskih podatkov in glasbenih datotek, večkanalni avdio sistem, DAB dvojni sprejemnik, DVD predvajalnik z zabavnimi funkcijami zadaj, Head-Up projektor, atraktivno panoramsko stekleno streho s funkcijo zaščite pred hrupom in nenazadnje tudi električno poklopno vlečno kljuko.

Motorne različice:

BMW 535i Gran Turismo:

vrstni bencinski šestvaljnik s turbinskim polnjenjem preko tehnologije TwinPower, sistemom neposrednega vbrizga bencinskega goriva (High Precision Injection) in popolnoma variabilnim sistemom krmiljenja ventilov VALVETRONIC; gibna prostornina: 2.979 ccm; največja moč: 225 kW/306 KM pri 5.800 1/min; maks. navor: 400 Nm/295 lb-ft od 1.200 do 5.000 1/min, pospešek 0–100 km/h: 6,3 sekund; največja hitrost: 250 km/h; povprečna poraba goriva po EU normativu: 8,9 litra/100 kilometrov, emisije CO2 po EU normativu: 209 g/km; emisijski standard: EU5

BMW 550i Gran Turismo:

bencinski V8 pogonski agregat s turbinskim polnjenjem preko tehnologije TwinPower in sistemom neposrednega vbrizga bencinskega goriva (High Precision Injection); gibna prostornina: 4.395 ccm; največja moč: 300 kW/407 KM od 5.500 do 6.400 1/min; maks. navor: 600 Nm/442 lb-ft od 1.750 do 4.500 1/min; pospešek 0–100 km/h: 5.5 sekund; največja hitrost: 250 km/h; povprečna poraba goriva po EU normativu: 11,2 litra/100 kilometrov, emisije CO2 po EU normativu: 263 g/km; emisijski standard: EU5

BMW 530d Gran Turismo:

vrstni dizelski šestvaljnik z okrovom ročične gredi iz aluminijeve zlitine in tretjo generacijo neposrednega vbrizganja dizelskega goriva preko skupnega voda (piezo vbrizgalne šobe); maks. tlak vbrizganja: 1.800 bar; gibna prostornina: 2,993 ccm; največja moč: 180 kW/245 KM pri 4,000 1/min; maks. navor: 540 Nm/398 lb-ft od 1750 do 3000 1/min; pospešek 0–100 km/h: 6.9 sekund; največja hitrost: 240 km/h; povprečna poraba goriva po EU normativu: 6,5 litra/100 kilometrov; emisije CO2 po EU normativu: 173 g/km; emisijski standard: EU5 (konec)