Ponedeljek, 21. september 2020 - 20:58

Zanimivost/Slovenija

Jutri se začne 12. Festival Sonic

Ljubljana, 21. september 2020 (MOREL)- Jutri se pričenja 12. Festival Sonica, ki bo potekal pod naslovom Vrt, ki preganja raj.V okviru festivala se bo na osmih ljubljanskih prizoriščih med 22. in 26. septembrom odvilo 19 dogodkov, na katerih se bo predstavilo 16 umetnikov iz 9 držav. V luči izzivov sedanjosti bo letošnji 12. Festival Sonica– Vrt, ki ga preganja raj, potekal v nekoliko drugačni obliki, in sicer festival sledi trem sklopom, ki smo jih že izvedli – umetniške rezidence, vrtni koncerti in razstavi. Vrt kot umetniška oblika in kot raj v svoji najvišji obliki bosta tematska okvira festivala. Izhodišče za temo so zapisi Dereka Jarmana, v katerih loči med bujnim in nadzorovanim vrtom in v katerih vrt razume kot celostno umetniško obliko, ki je obenem kraj, proces in miselno stanje. Tudi letošnji festival je zasnovan v obliki vrta. V nepredvidljivih časih iščemo vztrajnost in obilje, v času zatišja smo ponudili umetniške rezidence in iskali oblike javnih dogodkov, ki bi lahko obstale kljub samoizolaciji in drugim omejitvam.

Festivalski teden, ki bo ponudil pet koncertnih večerov, razstavo, projekcijo filma, pogovore z umetniki in dve okrogli mizi, se bo začel jutri ob 19. uri  v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova s pogovorom Tjaše Pogačar z umetnico Jenno Sutela,  kateremu bo sledilo odprtje razstave umetničnega video dela z naslovom Holobiont.

V času, ko smo ljudje prenašalci virusa, se to nekoliko starejše delo finske umetnice ukvarja z idejo človeškega telesa kot raznašalca semen in potencialnega gostitelja prihodnjih generacij nezemeljskih vrst. Čeprav razumemo, da bakterije v naših prebavilih ključno vplivajo na naše počutje (čutimo jih, a jih ne vidimo), Sutela v delu razmišlja o bakteriji Bacillus subtilis kot o drugem umu, naseljenem v naših telesih. Pri tem opazuje obe skrajni točki okolij, v katerih bakterija živi: znotraj naših teles v prebavilih in v vesolju, kjer jo na misijah uporabljajo kot testno vrsto v vesoljskih poletih.

 

Jenna_holobiont1.jpg
 
Jenna Sutela: Holobiont

 

V sredo se bomo s filmom Zadnji in prvi ljudje (Johann Johannssonn, 2019) teleportirali v prihodnost, v kateri zadnji pripadniki ljudske vrste gledajo prazno, zapuščeno pokrajino. V njej jugoslovanski spomeniki služijo kot zadnje priče izumirajoče civilizacije. Zatem se bo čas ustavil in nato obrnil v avdiovizualni koncertni poslastici Chronostasisuna festival se namreč vrača Franck Vigroux, tokrat v duu z Antoinom Schmittom.

V četrtek pa se bo program odvijal v dejanskem vrtu ob Čolnarni. »Po letih sodelovanj z različnimi umetniki sem v prvem planu želel izvesti dialog z naravo. Narava me že od nekdaj inspirira, pomirja, mi pomaga ohranjati stik s samim seboj in me zemlji s svojo brezkompromisnostjo. Ozavestiti sem želel tudi našo lastno odvisnost od okolja in dejstvo, da se kot človeštvo odmikamo od narave in poskušamo postati neodvisni od nje, a nam to ne uspeva najbolje, saj z vsakim novim poskusom posežemo globlje v njene vire,« je o svojem projektu In_Dependences zapisal BRGS. Z izbiro lokacij, ki jih močno zaznamuje človeško zvočno onesnaženje, in z ustvarjanjem zvočnih iluzij, v katerih so meje med zvoki okolji in glasbenikovim komponiranjem zabrisane, poskuša ozavestiti človekovo odvisnost od okolja. Po več letih željnega pričakovanja so naša ušesa dočakala Kleemarjev glasbeni prvenec, ploščo no love in modern world, ki jo bo premierno predstavil prav na travniku v Tivoliju. Album je dokončal v času samoizolacije in čeprav na svoje glasbeno ustvarjanje gleda kot na igro z napravami, je Kleemar pustil na slovenski glasbeni krajini prepoznaven pečat.

 

no love in modern world - cover.jpg
 
Kleemar bo predstavil njegov novi album “no love in modern world”

 

Petkov program nas bo popeljal v svet pozornega poslušanja, tišin, neposeganja in skrbne odzivnosti – potopili se bomo v preplet glasbenih svetov treh glasbenic: Clare de Asís in dua Maje Osojnik in Irene Tomažin. Sobotni finale bo glasen in udaren. Festival letos prvič gostuje v Slovenskem mladinskem gledališču, kjer nas bo najprej razpihal Kutinov avdiovizualni projekt ROTOR, ki razume hitrost kot metaforo za današnjo družbo. Sledilo bo raziskovanje monumentalnega potenciala v zvokih legendarnega Synthi 100 pod prsti švedske glasbenice Lise Stenberg in nazadnje združitev balkanskih zvočnih tradicij in atmosferske klubske glasbe v dolgo pričakovanem nastopu KIR-a.

 

Kӣr photo 1(2).JPG
 

Beograjski umetnik kӣr

 

Izpostavili bi tudi program pogovorov PSSST!, v okviru katerega smo z rezidenčnimi umetniki posneli pogovore, ki bodo objavljeni v obliki podcasta, na dveh okroglih mizah pa se bomo pogovarjali o trenutnih izzivih razvoja slovenske glasbene scene v mednarodnem prostoru (tema okrogle mize bo nastajajoča agencija za Export Music Slovenija) ter o dilemah organizacije ali neorganizacije dogodkov v času omejitev NIJZ ("Delati ali ne delati?"). 

Gostje prve (24.9.), ki jo bo moderiral Peter Baroš, bodo Bogdan Benigar (Cankarjev dom), Andraž Kajzer (MENT) in Robertina Šebjanič. Druge, ki bo potekala dan kasneje in jo bo moderiral Luka Zagoričnik, pa Bogdan Benigar (Cankarjev dom), Janez Leban (Festival Sajeta), Nina Hudej (Festival Grounded) in Neja Tomšič (Festival Sonica).

 

PSSST! zaključujemo v soboto, ko se bomo družili z umetniki, domačimi in tujimi gosti festivala ter izvedli dva javna pogovora z umetniki (letos z Liso Stenberg in s KIR-om).
 
Lisa Stenberg_Synthi 100 Belgrade, small.jpg

Švedska umetnica Lisa Stenberg, ki na Sonico prihaja z albumom Monument, dronovsko suito, nastalo v intimnem procesu na zelo redkem analog-digitalnem hibridu sintesizer EMS Synthi 100, bo tudi gostja pogovora z umetniki
 

Vse do 27. septembra pa je v Galeriji Equrna  na ogled razstava Vrt, ki ga preganja raj, ki smo jo odprli v začetku  tega meseca in na kateri so predstavljena dela, nastala na rezidencah. V času, ko so glasbeniki in organizatorji izgubili celotne sezone dogodkov, smo mednarodne umetnike podprli s simbolnimi vrtovi – rezidencami, znotraj katerih so razvijali nova dela.

Pet umetnikov: Clara de AsísAlois YangKutin/KidlingerSvetlana Maraš in Simina Oprescu je razvilo dela na presečišču zvoka, videa, performansa in grafike, ki odražajo izredno krhkost vrednot in struktur. Razstava pa se tekom festivalskega tedna razteza tudi izven galerijskih zidov v različne kotičke mesta: Ludus, kompozicija, osnovana na otroški igri ristanc, bo na dan otvoritve festivala postavljen pred Muzejem sodobne umetnosti Metelkova, zvočni vrt Svetlane Maraš je minuli teden obarval atrij Pokrajinskega muzeja v Kopru, kompozicija Clare de Asís pa bo razstavljena v bližini Čolnarne v Parku Tivoli

v četrtek, 24. septembra.

Arhiv

PonTorSreČetPetSobNed
   12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Vita

UJFAIR

NepremiÄŤnine Si21 Avto.info

Luksuz.net

Prometej