13.05.2022 ob 17:44
Deli članek
Volkswagen je dosegel dobre finančne in strateške rezultate

Wolfsburg, Berlin (MOREL) – Koncern Volkswagen je kljub težki situaciji dosegel velik napredek pri transformaciji v trajnostnega, softversko usmerjenega ponudnika mobilnosti. Predsednik uprave Herbert Diess je na virtualni glavni skupščini dejal: "V letu 2021 smo dosegli dobre rezultate. Zaradi dobrega kriznega managementa smo finančno trdni, poleg tega smo okrepili našo odpornost. Obenem smo pri uresničevanju naše strategije NEW AUTO dosegli pomemben napredek. Tudi v letu 2022 bomo kljub geopolitičnim in gospodarskim izzivom nadaljevali z uresničevanjem prestrukturiranja. Naše ekipe želijo spremeniti svet mobilnosti."

Glede na uspešno poslovno leto 2021 z visokim dobičkom iz poslovanja pred posebnimi obremenitvami v višini 20 milijard evrov sta upravni odbor in nadzorni svet glavni skupščini predlagala višjo dividendo (v primerjavi s predhodnimi leti) v višini 7,50 evra na redno delnico in 7,56 evra na prednostno delnico.

Električna ofenziva koncerna uspešna na vseh ključnih trgih

Prehod s klasičnih pogonov na električna vozila je osrednji element strategije NEW AUTO. Herbert Diess: "Danes lahko naše stranke kupijo električno alternativo za skoraj vse modele. To pomeni, da je naša ponudba električnih avtomobilov večja kot pri katerem koli drugem avtomobilskem koncernu."

Električna ofenziva koncerna na vseh ključnih trgih poteka s polno paro. V Evropi je leta 2021 vsako četrto popolnoma električno vozilo (BEV) izdelal koncern Volkswagen. V ZDA je koncern lani dosegel približno
8-odstotni tržni delež baterijskih električnih vozil, kar je približno dvakrat več kot pri vozilih z notranjim zgorevanjem. Med 17.000 kupci modela ID.4 je bilo več kot dve tretjini novih strank. Letos bo koncern tam imel v ponudbi že osem baterijskih električnih vozil.

Koncern je na svojem največjem posamičnem trgu, na Kitajskem, v zadnjem letu prodal približno 93.000 popolnoma električnih vozil, kar je več kot štirikrat več kot v letu 2020. Približno 120 prodajnih mest ID. City Store, ki so jih do zdaj odprli v kitajskih velemestih, so stranke dobro sprejele.

Herbert Diess je dodal: "Predvidevamo, da bo poslovanje na področju e-mobilnosti prej kot načrtovano postalo tako dobičkonosno kot naše poslovanje na področju vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. To pa zato, ker na široko uvajamo našo platformo za električno mobilnost, temu prilagajamo vse več tovarn in ker našo tehnologijo prodajamo tudi konkurentom, kot je Ford."

Odločno nadaljevanje transformacije v tehnološki koncern

V okviru strategije NEW AUTO je koncern svoje tehnološke platforme odločno razvijal naprej. Na prihodnji električni enotni platformi SSP (angl. Scalable Systems Platform) naj bi izdelali več kot 40 milijonov vozil. Pri tem je osrednja tema zmanjšanje kompleksnosti. V uspešnem pilotnem projektu v Kasslu en velik odlitek nadomesti približno 30 posameznih delov. Uporaba tega postopka se preizkuša za Volkswagen Trinity.

Na osrednjem področju programske opreme so v preteklem letu zaposlili 1.000 dodatnih razvojnih inženirjev, ki razvijajo sklad programske opreme koncerna za avtonomno vožnjo. Poleg tega so dodatno strokovno znanje in izkušnje pridobili na podlagi sodelovanja s proizvajalcem programske opreme za kamere Hella Aglaia in drugimi tehnološkimi podjetji. Koncern je začel sodelovati tudi s podjetjem Bosch, da bi skupaj še pospešila razvoj avtonomne vožnje. "Popolnoma lasten razvoj programske opreme je povsem nov pristop, za katerega bosta potrebna dva življenjska cikla. V avtomobilski industriji je to 15 let," je dejal Herbert Diess.

Na področju baterij in polnjenja je koncern kmalu po nemškem mestu Salzgitter in švedskem mestu Skellefteå oznanil svojo tretjo tovarno baterij v španski Valencii. Skupno je do leta 2030 načrtovanih šest tovarn baterij. Poleg tega je bil za volumenske znamke na več kot 300.000 polnilnih mestih uveden enoten cenovni model. Skupaj s podjetjem BP so odprli prvi prilagodljivi stebriček za hitro polnjenje; do leta 2024 naj bi jih bilo 4.000.

Na področju mobilnostnih rešitev je koncern skupaj z družbo ARGO AI začel s testiranjem avtonomnih vozil za prevoz oseb v Münchnu, s čimer je dosegel pomemben mejnik. Od leta 2025 naj bi bile v Hamburgu na voljo storitve za avtonomni prevoz potnikov. Prevzem družbe Europcar bo zaključen predvidoma v drugem četrtletju leta 2022, ki bo osnova prihodnje mobilnostne platforme koncerna. Stranke bodo lahko prek aplikacije zelo udobno uporabljale različne mobilnostne ponudbe, od mikromobilnosti in souporabe vozil za nekaj minut pa do daljšega najema vozila.

Velik napredek pa je bil dosežen tudi na področju trajnosti. Tako so se lani emisije CO2 novega vozila v celotni življenjski dobi zmanjšale za 1,7 tone. V proizvodnji so bili poostreni trajnostni cilji. Tam naj bi se do leta 2030 emisije CO2 v primerjavi z letom 2018 zmanjšale za polovico – prej je bilo načrtovano 30-odstotno zmanjšanje. S tem koncern v skladu s pobudo Science Based Target Initiative (SBTi) na tem področju izpolnjuje cilj 1,5 stopinje.

Volkswagen stavi na globaliziran svet in širi svojo mednarodno prisotnost

Po besedah Herberta Diessa je vojna v Ukrajini pod vprašaj postavila svetovni red. "Kljub temu prezgodnje slovo od modela "do sprememb s trgovino" ni prava pot. Oblikovanje blokov ne more biti naš odgovor. Prav nasprotno: povezanost gospodarskih prostorov skrbi za to, da se pogovarjamo med seboj. Globalne izzive, kot je podnebna katastrofa, lahko rešimo le skupaj." Koncern se bo še naprej osredotočal na globalizacijo in krepil svojo prisotnost na največjih svetovnih trgih.

To je sporočila Sabrina Pečelin iz Porsche Slovenija. (konec)