
Most/foto FoNet
Novi Sad (MOREL/FoNet) - Analize vzorcev vode iz Donave, odvzetih po nesreči pri Bački Palanci, kažejo, da v reki ni sprememb kakovosti vode. Združenje poklicnih čolnarjev Srbije ne pričakuje večjih okoljske posledice po potopu barke s 1000 tonami mineralnih dušikovih gnojil.
Nemška rečna ladja Antonija, ki je plula iz Avstrije v Smederevo, je v petek pri Bački Palanci, na območju hrvaške plovne poti, trčila v steber mostu 25. maj. Verjamem, da večjih okoljskih težav, sploh ob tako visokem vodostaju Donave, ne bo, saj bo reka hitro absorbirala tovrstno onesnaženje, je za FoNet povedal Branislav Vajda, predsednik Združenja poklicnih čolnarjev Srbije. Dejal je, da potopljena barka ne predstavlja nevarnosti za plovbo in da bodo njeno izvleko organizirali spomladi. Donava je rečna magistrala in vsak potopljeni predmet je treba odstraniti, tako kot se z avtoceste odstranijo poškodovana vozila, je dejal Vajda. Po njegovih besedah se tovrstne nesreče dogajajo ob visokih vodostajih, ko Donava nosi velike količine različnih materialov, ki lahko blokirajo motorje na ladjah in onemogočijo krmiljenje. V takih primerih je zaradi hitrosti, s katero se ladja nenadzorovano giblje navzdol, v primeru trka zaradi velike sile predmeta hiter potop neizogiben. Hrvaška je nesrečo obravnavala korektno, sledila celotnemu postopku, v takih primerih pa je most zaprt, dokler se ne opravijo vsi potrebni pregledi, je dejal Vajda. (konec)