30.11.2021 ob 16:00
Deli članek

Mladá Boleslav (MOREL) – Modelska prenova Škode Karoqa: štiri leta po začetku prodaje je Škoda Auto osvežil svojo drugo modelsko serijo športnih terencev. Tako bo zgodbo o uspehu nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Posodobitev za kompaktni SUV‑model pomeni ne le sistematično izpopolnjen oblikovalski slog, temveč tudi trajnostne materiale, nove tehnologije in učinkovitejše motorje aktualne generacije EVO. Kodiaqov manjši brat je bil leta 2020 in v prvi polovici leta 2021 za Octavio drugi po vsem svetu najbolje prodajani Škodin model.

Thomas Schäfer, predsednik uprave družbe Škoda Auto, je poudaril: "Z več kot pol milijona prodanih vozil je Karoq eden od stebrov uspeha naše znamke. Želimo, da tako tudi ostane, zato smo ga za naslednja leta načrtno posodobili: osvežili smo dizajn, optimizirali aerodinamiko ter vgradili najsodobnejše asistenčne in infotainment sisteme. Prepričan sem, da bomo s tem celovitim paketom nadaljevali Karoqovo zgodbo o uspehu."

Svež dizajn, izboljšana aerodinamika in trajnostni materiali v notranjosti

Škoda Auto je pri novem Karoqu načrtno razvil svoj oblikovalski jezik in poskrbel za še markantnejši videz SUV-ja. Poleg širše, zdaj šesterokotne Škodine mreže hladilnika Karoqovo podobo poudarja­jo vitkejše sprednje in zadnje luči ter aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča. K boljši aerodinamiki vozila in manjšim emisijam CO2 poleg aluminijastih platišč z aerodinamičnimi vstavki iz črne plastične mase prispevata tudi trikotna elementa ob zadnjem steklu in nov zadnji usmernik zraka. V notranjosti Škoda stavi na nove sedežne prevleke, opcijsko iz trajnostnih materialov. Karoq je opremljen z novimi tehnologijami, tokrat prvič s celostnimi matričnimi LED-žarometi in razširjeno ponudbo asistenčnih sistemov. Pika na i posodobljenega Škode Karoqa je pet učinkovitih motorjev iz generacije EVO koncerna Volkswagen. Dva dizelska in trije bencinski agregati imajo razpon moči od 81 kW (110 KM) do 140 kW (190 KM). Bencinski motor 2.0 TSI z močjo 140 kW je na voljo ekskluzivno za Karoq Sportline in samo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Motor 2.0 TDI z močjo 110 kW je mogoče kombinirati s sprednjim ali štirikolesnim pogonom.

Škoda je leta 2017 s Karoqom predstavila drugi model iz svoje družine SUV-jev. Novi Karoq združuje značilnosti znamke Škoda ter poleg izjemne prostornosti nudi tudi visoko raven praktične uporabnosti in odlično razmerje med ceno in kakovostjo. Trenutno je naprodaj v 60 državah po vsem svetu, proizvajajo pa ga na Češkem, Slovaškem, v Rusiji in na Kitajskem.

Zunanjost: markantnejši sprednji del in na novo oblikovane luči

Mladá Boleslav (Češka), 30. november 2021 – Večji, bolj razpotegnjen in bolj aerodinamičen: izpopolnjeni oblikovalski jezik Škodinih SUV-modelov je zaznamoval tudi posodobljenega Karoqa. Model je dobil širšo, zdaj šesterokotno Škodino mrežo hladilnika, zaradi katere je skupaj z novim spodnjim delom sprednjega odbijača videti bolj robusten. Sprednja žarometa in tudi zadnje luči so zdaj vitkejši. Ustvarjajo 'štirioko' grafično podobo in so prvič na voljo s celostno matrično LED-tehnologijo. Nov, daljši zadnji usmernik zraka, spodnji del sprednje­ga odbijača s tako imenovanimi zračnimi zavesicami, aerodinamično optimizirane obloge rezervoarja za gorivo na dnu vozila in nova aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča s premerom 17, 18 ali 19 palcev prispevajo k zmanjšanju količnika zračnega upora na 0,30 oz. za več kot devet odstotkov. Karoq s tem dosega eno najboljših vrednosti v segmentu.

Škodin glavni oblikovalec Oliver Stefani pravi: "Osveženi Karoq je zdaj opazno samozavestnejši. Širša, šesterokotna Škodina mreža hladilnika in novi odbijač dajeta sprednjemu delu izrazitejšo podobo. Za bolj dinamičen videz sta poskrbela tudi vitkejša, na novo umeščena LED-žarometa s 'štirioko' grafično podobo. Novo oblikovane zadnje luči ta vtis poudarjajo tudi na zadku vozila, novi zadnji usmernik zraka pa podaljša Karoqov profil."

Novo zasnovani in tridimenzionalno oblikovani odbijač je realiziran v barvi avtomobila, široka spodnja odprtina za dovod zraka ima kristalasto mrežasto strukturo. Stranska zaključna elementa v obliki črke L po videzu spominjata na zračne zavesice; sprednji del pa se zaključi z robustnim, hrapavim usmernikom zraka, ki je črne barve. Zračni zavesici na spodnjem delu sprednjega odbijača namerno speljujeta zrak ob straneh skozi sprednji odbijač in sprednji kolesi ter tako zmanjšujeta vrtinčenje zraka in zračne tokove. Za zmanjšanje zračnega upora ob dnu vozila ima Karoq v kombinaciji s štirikolesnim pogonom prvič aerodinamično optimizirane obloge rezervoarja za gorivo, ki prekrivajo tudi zadnjo premo.

Novo umeščena, vitkejša sprednja žarometa in opcijska celostna matrična LED-tehnologija

Prav do Škodine mreže hladilnika segata zdaj občutno vitkejša sprednja žarometa. Dinamično podobo poudarjajo tudi nove dnevne luči, ki so zdaj deljene. Pri opcijski najbolj izpopolnjeni različici sprednjih žarometov je prvič v Karoqu na voljo celostna matrična LED-tehnologija. V žarometih sta drug nad drugim nameščena po dva LED-modula. Oba sta odgovorna za zasenčene in dolge luči ter posebno v načinu zasenčenih luči v temi ustvarja markantno 'štirioko' grafično podobo. Pri standardni izvedbi ima Karoq v zgornjem žarometu že serijsko vgrajene LED-module, v spodnjem ohišju pa so ločene meglenke.

 

Nov spodnji del zadnjega odbijača in ostro začrtane zadnje LED-luči

Zadnji usmernik zraka, ki krasi novo oblikovani zadek Škode Karoqa, je nekoliko daljši, lakiran v barvi vozila in optično podaljša njegov profil. Skupaj s stranskima trikotnima elementoma, kakršne uporabljajo tudi pri proizvodnji letal, zmanjšuje vrtinčenje zraka za vozilom, izboljšuje aerodinamiko in tako znižuje emisije CO2. Novo oblikovani spodnji del zadnjega odbijača je pod spodnjim robom prtljažnika lakiran v barvi vozila, črni zadnji difuzor iz robustne plastične mase pa izstopa z reliefno grafiko. Škodini oblikovalci so pri Karoqu na novo oblikovali tudi zadnje luči. Linije so začrtane ostreje in luči so že serijsko izdelane v celostni LED-tehnologiji. Od opremskega paketa Ambition naprej imajo dinamične smernike in funkcijo animirane pozdravne osvetlitve. Poleg kristalastih struktur je za Škodo značilna tudi svetlobna grafika v obliki črke C.

Nova aerodinamična aluminijasta platišča in dve novi barvi

Za novega Škodo Karoqa je na voljo devet zunanjih barv, vključno z novima kovinskima barvama feniksovo oranžna in grafitno siva. K boljši aerodinamiki prispevajo trije novi tipi aluminijastih platišč: dva med njimi, Scutus (17 palcev) in Sagitarius (19 palcev), imata aerodinamične vstavke iz črne plastične mase, ki zmanjšujejo vrtinčenje zraka okrog koles. Tudi 18-palčno platišče Miram je aerodinamično optimizirano. Dizajn Scutus je v opremski izvedbi Style serijski; aerodinamični platišči Miram in Sagitarius sta na voljo opcijsko.

Trije opremski paketi in model Sportline

Novi Škoda Karoq je na voljo v opremskih izvedbah Active, Ambition in Style ter kot model Sportline. V tej izvedbi je paket črnih elementov serijski, strešne letve in okenski okviri so lakirani v črni barvi z visokim sijajem. Novi Karoq je dolg 4.390 milimetrov in širok 1.841 milimetrov; medosna razdalja pri modelih s sprednjim pogonom znaša 2.638 milimetrov, pri modelih s štirikolesnim pogo­nom 2.630 milimetrov. Prostornina prtljažnika pri modelu s standardnimi sedeži še vedno znaša 521 litrov in 1.630 litrov pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev. Pri modelu s sedeži VarioFlex prostornina prtljažnika znaša 588 litrov oz. 1.605 litrov pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev; pri izgrajenih sedežih znaša 1.810 litrov.  To je sporočila Sabrina Pečelin iz Porsche Slovenija. (konec)