05.10.2022 ob 20:02
Deli članek

Ingolstadt (MOREL) – Ekskluziven in zmogljiv: posebni model Audi TT RS Coupé iconic edition*, v Evropi omejen na 100 primerkov, bo s svojo tržno premiero slavil četrt stoletja dolgo zgodbo o uspehu modela Audi TT Coupé*. Športni avtomobil z jasno začrtanimi linijami že od svoje premiere leta 1998 po vsem svetu navdušuje s prvinskim užitkom v vožnji in purističnim oblikovalskim slogom. V različici RS navdušuje z izjemno zmogljivostjo petvaljnega agregata in zvokom, ki zleze pod kožo. Omejena serija TT RS Coupé iconic edition (poraba goriva v l/100 km**, kombinirana: – (NEVC); 9,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km**, kombinirana: – (NEVC); 207 (WLTP)) združuje te emocionalne značajske lastnosti in jih poudarja s športnimi oblikovalskimi elementi tako na zunanjosti kot v notranjosti vozila.

Brezčasen skozi čas: že skoraj četrt stoletja je model TT oblikovalska ikona v Audijevi ponudbi. Audi TT RS Coupé iconic edition* sedaj kot močno omejena posebna serija nadaljuje zgodovino lahkega in hitrega športnega avtomobila in pri tem slavi značilni lastnosti modelov TT RS – dizajn in dinamiko.

"Pri Audiju TT RS Coupé iconic edition* ime pove vse," je povedal Sebastian Grams, direktor družbe Audi Sport GmbH. "Posebni model spominja na ikonični oblikovalski slog modela TT, ki hkrati predstavlja pogum in eleganco v brezkompromisni obliki. Oboževalci bodo ob ekskluzivnih posebnostih tako na zunanjosti kot v notranjosti lahko otipali in videli priljubljeno zmogljivost našega ultimativnega športnega kupeja z večkrat nagrajenim petvaljnim motorjem."

Po navdihu koncepta Bauhaus: TT Coupé

Z vizijo "Avtomobil za navdušence" je Audi jeseni leta 1995 na salonu IAA v Frankfurtu model Audi TT Coupé predstavil kot študijo športnega avtomobila. Skorajda simetrično je Audi TT dosledno sledil oblikovalskemu principu, ki je temeljil na geometrijskih, krožnih osnovnih oblikah. Namesto da bi sprejemala kompromise, je oblikovna zasnova postavila prioritete – to je takoj navdušilo občinstvo. Tri leta pozneje je Coupé skorajda nespremenjen prešel v serijsko proizvodnjo.

Eno leto po modelu TT Coupé je Audi predstavil TT Roadster. V drugi modelski generaciji sta Coupé dopolnili še različici S in RS.

"Model TT je nastal po navdihu koncepta Bauhaus in njegove univerzalne oblikovalske filozofije 'Manj je več'," je povedal Audijev vodja oblikovanja Marc Lichte. "Maksimalna redukcija – opustitev vsega nepotrebnega in nebistvenega – je bila tako radikalna, tako drzna, da je TT v svoji preprostosti hitro dosegel najvišji atribut dobrega dizajna: biti brezčasen. Ko to enkrat dosežeš, si nad trendi in nikoli nisi iz mode – popolnoma preprosto, ker se dober slog ne obrabi."

Zato je še tri generacije modelov TT in četrt stoletja pozneje v trenutnem TT RS Coupé iconic edition* mogoče najti značilne linije Coupéja iz leta 1998. Posebni model ostaja zvest tudi redukciji na bistveno: minimalistični dizajn preko prečiščene zunanjosti sega v notranjost, ki je tudi danes še vedno jasno in preprosto osredotočena na voznika. Značilne cevaste in valjaste oblike, ki se prelivajo v notranjost oblikovanja armaturne plošče, je mogoče najti tudi v trenutnem Audiju TT RS Coupé iconic edition* – na primer značilni pokrov rezervoarja, okrogle prezračevalne odprtine, obrobo prestavne kulise in markantno prestavno ročico. Dobre stvari torej ostajajo, TT Coupé pa še vedno vzbuja navdušenje, ki ga je razglasil že leta 1995.

Pravi odtenek: temna eleganca zunanjosti

Posebna serija Audija TT RS Coupé iconic edition* samozavestno izpolnjuje visoka pričakovanja glede estetike. Ekskluzivne in atletske ambicije posebnega modela poudarja že RS specifični lak v nardojsko sivi barvi. Žlahtni sivi ton je poimenovan po legendarni italijanski dirkalni stezi Pista di Nardó, na kateri tudi Audijevi modeli RS nabirajo svoje prve kilometre. Kot ena pri strankah najbolj priljubljenih individualnih barv lakov poskrbi za optimalen prvi vtis.

Elegantni videz se nadaljuje z bleščeče črno mrežo hladilnika z matiranim črnim enodelnim okvirom, ki odlično poudarja napis quattro v videzu matiranega titana. Model RS se samozavestno ponaša z vstavki v stranskih pragovih v črni sijajni barvi, ta pa je dosledno uporabljena tudi pri Audijevih krogih in oznaki modela TT RS na sprednjem in zadnjem delu ter na ohišjih zunanjih ogledal. Elegantna in za to serijo ekskluzivna bleščeče črna 20-palčna aluminijasta platišča s 7 kraki z ujemajočimi črno lakiranimi zavornimi čeljustmi do zadnje podrobnosti povzemajo oblikovalski slog. Delno matirani zadnji trikotni okni z ekskluzivnim napisom 'iconic edition' markantni temni videz Coupéja zaokrožujeta do zadka.

Avtomotošportni geni: aerodinamična garnitura za izrazitejši športni značaj

Audi TT RS Coupé iconic edition* svojo dinamično moč dodatno črpa iz aerodinamične garniture. Ta je bila razvita v vetrovniku in je nastala po navdihu iz športnega avtomobilizma. Sestavljajo jo stranska krilca na spodnjem delu sprednjega odbijača, sprednji razdelilni element in zaslonke v sprednjih stranskih odprtinah za zajemanje zraka. Na zadku fiksni zadnji usmernik zraka iz karbona s svojimi stranskimi krilci poskrbi za športen videz, kot del aerodinamičnega koncepta pa ravno tako skrbi za zmogljivost in učinkovitost. Nad RS specifičnim difuzorjem so na obeh straneh navpični oblikovalski elementi. Dve markantni ovalni izpušni cevi ustvarjata udarno podobo zadka. Skladno z barvnim konceptom posebne serije izstopajo sprednji razdelilni elementi, krilca, stranska pragova in del zadnjega difuzorja, ki so vsi v sijoče črni barvi.

Pri razvoju aerodinamične garniture v vetrovniku je bilo eksplicitno upoštevano razmerje med zračnim uporom in vzgonom, zato je optimalno uravnoteženo. Tako je zagotovljena izboljšana aerodinamika, hkrati pa so boljše tudi vozne zmogljivosti. Povečan pritisni tlak, ki ga ustvarjata zadnji usmernik zraka in zadnji difuzor, športnemu avtomobilu zagotavlja bistveno bolj stabilno lego na cesti, boljša pa je tudi vodljivost pri hitri vožnji skozi ovinke – torej idealni pogoji za velike užitke v vožnji v vseh situacijah.

X od 100: ekskluzivni oblikovalski poudarki v notranjosti

Notranjost modela TT RS Coupé iconic edition* popolnoma zaznamujeta ekskluzivnost in ljubezen do detajlov. Temna barvna shema notranjosti tudi tukaj tvori osrednji motiv, ki pa ga še dodatno poudarjajo premišljene podrobnosti iz programa Audi exclusive. Dvobarvni športni sedeži RS imajo stranice sedežev iz finega napa v premogovo sivi barvi, medtem ko je sredinski del sedežev iz alkantare prešit s satastim vzorcem v ognjičevo rumeni barvi. Na višini ramen črno alkantaro krasi ekskluzivno izvezen napis 'iconic edition'. Tudi črni predpražniki so oplemeniteni z vezenino RS v ognjičevo rumeni barvi. Sredinska konzola in vratni nasloni za roke so v premogovo sivi barvi s kontrastnimi šivi v ognjičevo rumeni – enak vzorec pa se nadaljuje tudi na črnem ščitniku prikazovalnika Audi virtual cockpit. Na vratnih oblogah in na športnem usnjenem volanu RS z ognjičevo rumeno oznako na sredini zgoraj, bodo stranke zatipale črno alkantaro. Izbirno ročico pa zaznamuje individualnost: z oštevilčeno ploščico bo prav vsaki od 100 primerkov te posebne serije pravi unikat.Prijetno vzdušje v notranjosti ustvarja ambientna osvetlitev, za bogato doživetje zvoka pa poskrbi avdiosistem Bang & Olufsen s 3D zvokom.

Oblika potrebuje funkcijo: legendarni petvaljnik prinaša zvok brez primere

Model TT RS Coupé iconic edition (poraba goriva v l/100 km**, kombinirana: – (NEVC); 9,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km**, kombinirana: – (NEVC); 207 (WLTP)) stavi na preizkušeni motor 2.5 TFSI družbe Audi Sport z močjo 294 kW (400 KM) in največjim navorom v višini 480 Nm. Dosegel je številne uspehe v športnem avtomobilizmu, zato je eden od Audijevih najbolj emocionalnih pogonskih sklopov. Visoka zmogljivost v serijski proizvodnji je petvaljniku od leta 2010 kar devetkrat zapored prinesla mednarodno priznanje za motor leta (nagrado International Engine of the Year).

Kot je značilno za modele TT RS se njegove moči preko 7-stopenjskega menjalnika S tronic prenašajo na stalni štirikolesni pogon quattro. Hidravlično uravnavana lamelna sklopka, ki je bila kot tehnologija predstavljena leta 1998 v Audiju TT, štirikolesni pogon prosto porazdeljuje med sprednjo in zadnjo premo.

Voznik lahko s sistemom za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select nastavlja pogon quattro in druge komponente, kot so krmiljenje koles, 7-stopenjski menjalnik S tronic, lopute izpušnega sistema in karakteristika motorja.

Svojo največjo hitrost TT RS Coupé iconic edition (poraba goriva v l/100 km**, kombinirana: – (NEVC); 9,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km**, kombinirana: – (NEVC); 207 (WLTP)) doseže pri 280 km/h. Kompaktni športnik od 0 do 100 km/h pospeši v le 3,7 sekunde. Motor s svojim značilnim zaporedjem vžigov 1-2-4-5-3 in s tem povezanim prodornim zvokom poskrbi za izjemno čustveno doživetje vožnje. Navedeno zaporedje vžigov pomeni, da se vžig izmenično izvede na sosednjih valjih in na valjih daleč vsaksebi. Tak način delovanja ustvarja prav poseben ritem in značaj. Z lihim številom valjev nastajajo harmonične frekvence, ki spremljajo osnovni ton. Tudi krmilnik motorja prispeva k nezamenljivemu zvoku. Pod višjo obremenitvijo odpre lopute v izpušnem vodu in tako nastane še bolj poln zven.

Poleg običajne nizke mase (1.475 kilogramov pri TT RS Coupé) za odlično vodljivost in stabilnost poskrbi RS-športno podvozje plus s prilagodljivim uravnavanjem blaženja Audi magnetic ride. Njegovo krmiljenje prav tako poteka preko sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select.

Posebni model bo na voljo od prvega četrtletja 2023 naprej

Posebni model bo mogoče naročiti od začetka oktobra 2022. V Nemčiji bo Audi TT Coupé iconic edition* naprodaj za 113.050 EUR. Prodaja novega posebnega modela bo stekla v prvem četrtletju leta 2023.

S serijo, omejeno na 100 primerkov, posebni model predstavlja izjemno ekskluzivno ponudbo za oboževalce modelov TT in RS. A tudi izven serije lahko stranke svoj Audijev športni model prilagodijo po svoji meri – to jim omogoča program Audi exclusive, v katerem lahko po želji individualno izbirajo od barv lakov in usnja, pa vse do kontrastnih šivov.

To je sporočila Sabrina Pečelin iz Porsche Slovenija. (konec)