24.04.2024 ob 16:19
Deli članek

Ingolstadt (MOREL– Audi S3* s številnimi novostmi presega raven običajne produktne prenove: večja moč, razdelilnik navora in še druge napredne tehnične rešitve zagotavljajo odlične zmogljivosti in dinamične krmilne lastnosti. Vizualno kompaktni model izpopolnjeno dinamiko odraža z ekspresivno zasnovo sprednjega dela, športnim difuzorjem in 4-cevnim visokozmogljivim izpušnim sistemom. Audi S3* bo kot Sportback in limuzina pri trgovcih naprodaj od drugega četrtletja 2024. Cena: od 55.600 evrov. in cene se nanašajo na ponudbo za nemški trg.

Več moči: 2.0 TFSI s 333 KM

Audi S3 je z močjo 245 kW (333 KM) in navorom 420 Nm (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 8,7–8,1; emisija C02 v g/km, kombinirana: 198–185) zmogljivejši kot kdajkoli doslej. S produktno prenovo se je pri motorju 2.0 TFSI moč povečala za 23 KM, navor pa za 20 Nm. Rezultat sta suverena vlečna sila in energično pospeševanje. Od 0 do 100 km/h Audi S3 (poraba goriva v l/100 km, kombinirana: 8,7–8,1; emisija C02 v g/km, kombinirana: 198–185) pospeši v 4,7 sekunde. Največji navor je na voljo v širokem območju od 2.100 do 5.500 vrtljajev na minuto. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h. Poleg tega imata motor in menjalnik odslej bolj športne karakteristike. Tako se pri turbopolnilniku s predhodnim tlačnim polnjenjem v območju delne obremenitve pri konstantni vožnji ter pri majhnih in srednje velikih pospeških konstantno vzdržuje število vrtljajev, kar v kombinaciji z odprto dušilno loputo v fazah brez dodajanja plina izboljšuje zmogljivosti. 7-stopenjski menjalnik S tronic z višjim navorom ob speljevanju omogoča, da se S3* z mesta odžene izrazito spontano. Prestavni čas je med prestavljanjem pri polni obremenitvi prepolovljen, število vrtljajev motorja pri delni obremenitvi v voznem programu D pa je povečano, s čimer je zagotovljena zelo dobra odzivnost.

Več vozne dinamike: pogon quattro z razdelilnikom navora

Ključno vlogo pri zagotavljanju večje dinamike in stabilnosti ima razdelilnik navora, ki ga je Audi najprej uporabil pri modelu RS 3*, zdaj pa je z njim opremljen tudi S3*. Ta tehnologija omogoča aktivno, popolnoma prilagodljivo porazdeljevanje navora med zadnjima kolesoma. Za to je na vsaki pogonski gredi vgrajena elektronsko krmiljena lamelna sklopka, ki optimalno porazdeljuje navor med zadnjim kolesom na notranji strani ovinka in zadnjim kolesom na zunanji strani ovinka – glede na trenutno vozno situacijo in izbrani profil v sistemu Audi drive select.

Več emocij: profil dynamic plus v sklopu sistema Audi drive select

Sistem Audi drive select vključuje šest različnih profilov, ki omogočajo širok razpon vozne karakteristike – od poudarjeno komfortne do izrazito dinamične. Pri prenovljeni različici modela S3* je poleg že znanih profilov auto, comfort, dynamic, individual in efficiency dodatno na voljo še profil dynamic plus, ki – kot pove že ime – omogoča izjemno dinamično vožnjo. Zanj velja, da kar največ pogonskega navora prenaša na zadnjo premo, razdelilnik navora pa ga porazdeljuje predvsem na zadnje kolo na zunanji strani ovinka, kar se odraža v težnji k prekrmiljenju. Elektronski nadzor stabilnosti (ESC) pri tem profilu avtomatsko deluje v programu Sport. Odmerjeni posegi sistema ESC zagotavljajo večji in zelo emocionalen užitek v vožnji pri različnih vrednostih trenja. Tudi delovanje motorja in menjalnika je pri profilu dynamic plus ustrezno prilagojeno. Število vrtljajev v prostem teku je pri motorju 2.0 TFSI* v primerjavi z voznim profilom dynamic povečano za 200 vrtljajev na 1.300 vrtljajev na minuto, kar izboljšuje odzivnost pri speljevanju. Dodajanje plina je še bolj neposredno. Menjalnik raven dinamike zvišuje s krajšimi prestavnimi časi, dodatno pa tudi s poznejšim prestavljanjem v višje in zgodnejšim prestavljanjem v nižje prestave.

Več preciznosti: izpopolnjeno podvozje

Prečna vodila z bolj togimi ležaji in novi premniki, ki dopuščajo večji negativni previs koles, omogočajo boljšo odzivnost krmiljenja in učinkovitejše bočno vodenje, torej boljši oprijem in večjo dinamiko v ovinkih. Z izpopolnjenim progresivnim krmiljenjem se S3* v zavojih zdaj odziva še natančneje. Zlasti v sredinski legi je krmiljenje s prenosom, ki je odvisen od kota zasuka volana, bolj centrirano, kar pozitivno vpliva na vodljivost.

Modeli S3 so serijsko opremljeni s športnim S-podvozjem, pri katerem je karoserija v primerjavi z Audijem A3 spuščena za 15 mm. Enako velja za opcijsko športno S-podvozje s prilagodljivim blaženjem, ki je natančno prilagojeno razdelilniku navora in posameznim profilom sistema Audi drive select.

Poleg tega k opremi sodi tudi nova generacija elektronskega nadzora stabilnosti. Nadalje velja, da je Audi pri novem modelu izpopolnil porazdeljevanje navora po posameznih kolesih – sistem pri športni vožnji skozi ovinke rahlo zavira obe kolesi na notranji strani zavoja – ter zagotovil boljšo vlečno silo in boljše odzivanje vozila pri zaviranju. Za S3 specifične prilagoditve sistemov za uravnavanje podvozja tako v seštevku zagotavljajo bolj dinamične krmilne in vozne lastnosti. Izboljšana vodljivost je pri tem ključ do boljše stabilnosti v mejnih situacijah.

Več oprijema: dve novi različici 19-palčnih pnevmatik

Audi S3* je serijsko opremljen z 18-palčnimi pnevmatikami velikosti 225/40. Kot dodatna oprema sta na voljo dve različici 19-palčnih pnevmatik velikosti 235/35. Visokozmogljive pnevmatike se ponašajo z izboljšanimi lastnostmi na suhi podlagi in z izboljšanimi zavornimi lastnostmi. Popolna novost v ponudbi so športne pnevmatike znamke Falken. Te zlasti na suhem cestišču zagotavljajo izjemno dober oprijem in natančno smerno stabilnost. Poleg tega je za pnevmatike razreda D značilno izjemno natančno odzivanje vozila v celotnem hitrostnem območju.

Več zavorne moči: večji zavorni koluti

S povečanjem vozne dinamike se povečajo tudi zahteve, ki jih morajo izpolnjevati zavore. Prenovljeni S3* ima zato na sprednji premi nameščena večja notranje hlajena zavorna koluta, ki privlačita poglede z naluknjano zasnovo. 18-palčna jeklena koluta imata zdaj premer 357 mm in sta s 34 mm za 4 mm debelejša kot doslej. Nove so tudi 2-batne zavorne čeljusti na sprednji premi. Te povečujejo zmogljivost zavor, kar velja tudi za večje obloge in večjo torno površino na kolutih. Obloge in torna površina se ponašajo z večjo toplotno kapaciteto in s tem tudi z večjo obremenljivostjo.

Več ekspresivnosti: progresiven dizajn

Audi S3* se po prenovi predstavlja s še bolj športnim in suverenim videzom. Šestkotna enodelna maska hladilnika brez okvirja in z novo strukturo je občutno nižja in širša. Oblikovalski elementi v obliki črke L poudarjajo volumen mreže hladilnika, ki tako kot veliki, oglati stranski odprtini za zajemanje zraka jasno odraža dinamični značaj modela S3*. Markanten sprednji usmernik zraka, ki ima po vzoru dizajna iz sveta motošporta dve navpični prečki, povezuje stranski odprtini za zajemanje zraka in ustvarja vtis, da je S3* nižji.

Z novim odbijačem je tudi zadek bolj dinamičen kot kdajkoli doslej. Struktura maske hladilnika z markantnimi elementi v obliki črke L je uporabljena tudi na bleščeče črnem spodnjem delu zadnjega odbijača, pod katerim je nameščen difuzor. Ta je – tako kot pri ostalih S-modelih – dvodelen in skupaj s pokončnima stranskima odsevnikoma, ki sta posebnost RS-modelov, deluje izrazito športno. Dinamično podobo zaokrožajo štiri izpušne cevi – še ena specifična lastnost S-modelov. Pri opcijskem visokozmogljivem izpušnem sistemu, ki razvije izrazito poln zvok, sta zadnja glušnika izdelana iz titana. Nove ekspresivne kovinske barve lakov v distriktno zelenem, ascari modrem in progresivno rdečem odtenku poudarjajo progresivno zasnovo vozila. Daytonsko siva je prvič na voljo tudi kot matirana barva laka.

Več možnosti: do štiri različne svetlobne grafike za dnevne luči

Tako kot nova enodelna maska so tudi luči občutno nižje, s čimer poudarjajo širino Audija S3*. 24 svetlobnih elementov, ki tako pri klasičnih LED-žarometih kot tudi pri matričnih LED-žarometih tvorijo digitalne dnevne luči, je v treh vrsticah razvrščenih ob zgornjem robu ohišja sprednjih luči. Pri modelski seriji A3 je prvič mogoče v vmesniku MMI izbirati in preklapljati med štirimi različnimi digitalnimi svetlobnimi grafikami dnevnih luči. "To nam omogoča, da strankam ponudimo višjo stopnjo personalizacije. Kadarkoli lahko spremenijo 'pogled' svojega vozila. Svetlobne grafike na različne načine interpretirajo samozavestnost
in agilnost," je povedal Cesar Muntada, vodja oddelka za oblikovanje svetlobne izkušnje v AUDI AG. "To velja tudi za svetlobno animacijo v sklopu funkcije Coming Home/Leaving Home, ki je prilagojena posamezni svetlobni grafiki." Tudi zadnje luči imajo progresiven dizajn in vključujejo nove svetlobne animacije za funkcijo Coming Home/Leaving Home.

Več izrazne moči: bolj športna notranjost

Kot pritiče bolj markantni zunanjosti, je tudi notranjost opazno bolj izpiljena. Novosti je kar precej – od oblike izbirnika prestav in prezračevalnih šob do tekstilnih dekorativnih elementov in nove notranje osvetlitve. Vsi elementi pričajo o natančnosti do najmanjše podrobnosti ter poudarjajo progresivne in tehnološke ambicije.

Serijski paket ambientne osvetlitve plus v notranjosti vozila omogoča decentno osvetlitev predala pred izbirnikom prestav, vrat in prostora za noge. Po prenovi modela paket dopolnjujejo linijska osvetlitev na sredinski konzoli in osvetljena držala za pijačo. Prava paša za oči je novi oblikovalski element v sprednjih vratih: tekstilni panel s 300 laserskimi izrezi. Svetlobni vir v vratni oblogi od zadaj presvetljuje pet segmentov, ki zaradi različnih velikosti ustvarjajo vtis dinamičnega prehajanja – tudi pri odklepanju in zaklepanju vozila. Osvetljeni tekstilni panel tako ponuja edinstveno oblikovalsko izkušnjo.

Notranjost modelov S3* je zasnovana v temnih barvnih odtenkih, posamezni elementi pa so kontrastne srebrne barve. Črna stropna obloga, pedali iz legiranega jekla, osvetljene vstopne letve z aluminijastimi vstavki in napisom S ter notranje aplikacije v videzu aluminija poudarjajo športni značaj vozila. Poleg naslonov za roke v umetnem usnju je del serijske opreme tudi 2-conska avtomatska klimatska naprava. Športno oblikovan volan z ravnim spodnjim delom in 3-krakim dizajnom omogoča upravljanje z večfunkcijskimi tipkami in ima novi kromirani obvolanski prestavni ročici. Športni sedeži z integriranim vzglavnikom in poudarjenimi stranicami zagotavljajo optimalno stransko oporo. Dekorativni elementi so na voljo v materialu iz mikrovlaken Dinamica ali v novi tkanini s tehnično strukturo. Poleg tega so lahko izdelani iz aluminija in karbona.

Več funkcionalnosti: integracija aplikacij in funkcije na zahtevo

S3* je digitaliziran in povezan – to omogočajo številne storitve connect, funkcije na zahtevo in trgovina za aplikacije. Poleg digitalnega radia DAB+ in 10,1-palčnega zaslona na dotik sta zdaj v serijski opremi tudi Audijev virtualni prikazovalnik in funkcija indukcijskega polnjenja za pametne telefone. Dva polnilna priključka USB-C v sprednjem delu sredinske konzole serijsko dopolnjujeta še dva priključka v zadnjem delu potniške kabine.

Opcijsko je na voljo MMI navigacija plus, ki vključuje celoten nabor storitev connect in dostop do trgovine za aplikacije, ki omogoča uporabo številnih aplikacij neposredno na zaslonu vozila. Izbrane vsebine se pri tem namestijo v infotainment sistem Audija S3* – neodvisno
od pametnega telefona. Interakcija z aplikacijami je mogoča tudi z govornimi ukazi. Visoko stopnjo prilagodljivosti poleg tega zagotavlja ponudba funkcij na zahtevo. To pomeni, da lahko prek aplikacije myAudi tudi po nakupu vozila prek spleta individualno zakupite do pet funkcij iz kategorij Infotainment in Komfort. To je sporočila Sabrina Pečelin. (konec)