15.05.2025 ob 19:30
Deli članek
Podjetje TikTok ne izpolnjuje obveznosti objave odložišča oglaso

Bruselj (MOREL) Evropska komisija je danes obvestila podjetje TikTok o svojem predhodnem stališču, da podjetje ne izpolnjuje obveznosti objave odložišča oglasov iz akta o digitalnih storitvah. Takšno odložišče oglasov je ključnega pomena za raziskovalce in civilno družbo pri odkrivanju prevarantskih oglasov, kampanj hibridnih groženj ter usklajenih informacijskih operacij in lažnih oglasov, tudi v okviru volitev. Komisija je ugotovila, da TikTok ne zagotavlja potrebnih informacij o vsebini oglasov, uporabnikih, ki so jim oglasi namenjeni, in o tem, kdo je plačal oglase. Poleg tega odložišče oglasov podjetja TikTok javnosti ne omogoča celovitega iskanja oglasov na podlagi teh informacij, s čimer omejuje uporabnost orodja. 

Predhodne ugotovitve Komisije temeljijo na poglobljeni preiskavi, ki je med drugim vključevala analizo notranjih dokumentov podjetja, preskušanje orodij podjetja TikTok in razgovore s strokovnjaki s tega področja.   Komisija s pošiljanjem predhodnih ugotovitev obvesti podjetje TikTok o svojem predhodnem stališču, da krši akt o digitalnih storitvah. To ne posega v izid preiskave.

TikTok ima zdaj možnost, da uveljavlja svojo pravico do obrambe s preučitvijo dokumentov v preiskovalnem spisu Komisije in s pisnim odgovorom na predhodne ugotovitve Komisije. Hkrati bo opravljeno posvetovanje z Evropskim odborom za digitalne storitve. Če bodo predhodna stališča Komisije dokončno potrjena, lahko Komisija izda sklep o neskladnosti, ki lahko sproži globo v višini do 6 % skupnega svetovnega letnega prometa ponudnika ter podaljša obdobje nadzora za zagotovitev skladnosti z ukrepi, ki jih ponudnik namerava sprejeti za odpravo kršitve. Komisija lahko naloži tudi periodične denarne kazni, da bi platformo prisilila k izpolnjevanju obveznosti. 

Komisija je 19. februarja 2024 začela formalni postopek za oceno, ali je podjetje TikTok morda kršilo akt o digitalnih storitvah. Poleg preglednosti oglaševanja je začetek postopka zajemal tudi negativne učinke, ki izhajajo iz zasnove algoritemskih sistemov podjetja TikTok (kot so „učinki zajčjih lukenj“ in zasvojenost z vedenjem), zagotavljanja starosti, njegove obveznosti zagotavljanja visoke ravni zasebnosti, varnosti in zaščite za mladoletnike ter dostopa do podatkov za raziskovalce, v zvezi s katerimi se preiskava nadaljuje. Komisija je decembra 2024 začela tudi formalni postopek proti podjetju TikTok v zvezi z njegovim obvladovanjem tveganj, povezanih z volitvami in državljanskim diskurzom, v zvezi s katerim se preiskava nadaljuje. Komisija te preiskave izvaja prednostno. Komisija je vzpostavila tudi orodje za žvižgače, ki zaposlenim in drugim osebam z znanjem omogoča, da anonimno stopijo v stik s Komisijo in prispevajo k spremljanju skladnosti, ki ga izvaja Komisija prek določenih zelo velikih spletnih platform in zelo velikih spletnih iskalnikov. To so sporočili iz predstavništva evropske komisije v Slovenije. (konec)