27.09.2024 ob 10:14
Deli članek

Lizbona (MOREL)- ACE Best Practice Sharing konferenca, ki je potekala v Lizboni med 24. in 26. septembrom 2024, je združila predstavnike ameriških gospodarskih zbornic iz vse Evrope z enotnim ciljem krepitve evropskega sodelovanja in izmenjave najboljših praks. Na konferenci, ki jo je organizirala mreža AmChams in Europe (ACE), je sodelovalo 56 predstavnikov iz 31 držav, ki so si izmenjali dobre prakse, razpravljali o ključnih izzivih ter raziskovali pomen sodelovanja in evropskih vrednot pri ustvarjanju bolj konkurenčne Evrope. Udeleženci so poudarili svoje zaupanje v sposobnost organizacije ACE za ustvarjanje priložnosti, krepitev odnosov in spodbujanje skupne blaginje.

Konferenca ACE Best Practice Sharing služi kot ključna platforma za člane AmChams in Europe, da se vključijo v pogovore o poslovnih vprašanjih, delijo inovativne rešitve in okrepijo svoj skupni glas na mednarodnem prizorišču. Dogodek, ki ga je gostila AmCham Portugalska, je omogočil poglobljene razprave o pomembnih temah za prihodnost evropskega poslovnega okolja, s poudarkom na premagovanju regulativnih izzivov in krepitvi globalne vloge EU.

Prvi dan konference so se predstavniki AmChams in Europe udeležili tudi dogodka Transatlantic Business Summit. Okrogla miza z naslovom "AmCham Rountable: Crossboard perspectives” je združila predstavnike iz Slovenije, Nemčije, Grčije in Švedske. Razprava se je osredotočila na nove geopolitične in gospodarske izzive, inovativne trende ter razvijajoče se politično okolje v Evropski uniji.

Ključna sporočila dogodka so:

  • Švedska: Švedska je izpostavila svoj optimizem glede članstva v NATO, ki krepi varnost in dobavne verige. Prav tako se država uveljavlja kot privlačna destinacija za naložbe ZDA, ki jih spodbuja usmeritev v trajnost in digitalno preobrazbo.
  • Slovenija: Mag. Ajša Vodnik, predsednica AmChams in Europe in generalna direktorica AmCham Slovenija, je poudarila zavezanost Slovenije inovacijam, zlasti prek pobude "Slovenia Biotech Hills". Prav tako je izpostavila pomen vključevanja mladih, pri čemer je pohvalila AmCham Slovenija za spodbujanje prihodnjih inovatorjev prek platforme AmCham YOUng. "Člani AmChams in Europe vedno prinašamo sveže poglede in optimizem za prihodnost," je poudarila.
  • Grčija: Grčija je izpostavila velik porast ameriških naložb, zlasti v sektorjih turizma in obrambe. Kljub regulativnim izzivom je Grčija poudarila pomen zmanjšanja ovir in krepitve proste trgovine za izboljšanje poslovnih odnosov med EU in ZDA.
  • Nemčija: Nemčija je poudarila pomen proste trgovine in odpornosti, pri čemer je izpostavila svojo vodilno vlogo pri krepitvi globalnih partnerstev, zlasti med pandemijo COVID-19, kjer je bilo transatlantsko sodelovanje ključno za uspeh.

Udeleženci okrogle mize so se strinjali o zmanjšanju regulativnih bremen ter nujnosti, da EU ostane privlačna destinacija za življenje, delo in naložbe. Eno izmed glavnih sporočil okrogle mize je bilo tudi priznanje ključne vloge gospodarskih vezi med Združenimi državami in Evropo. Kot največja in najbolj uspešna trgovinska partnerja na svetu, sta ZDA in EU v ospredju globalnega gospodarstva, zaradi česar so skupna prizadevanja, kot je konferenca ACE, bistvena za ohranjanje tega vodstva.

ACE Best Practice Sharing konferenca je okrepila skupno vizijo konkurenčne, trajnostne in odporne Evrope. Kot je bilo izpostavljeno v poročilu Maria Draghija med zadnjo sejo, mora Evropa zapreti inovacijsko vrzel z ZDA in Kitajsko, spodbujati dekarbonizacijo in dati prednost varnosti ter konkurenčnosti.

Konferenca se je zaključila s podelitvijo nagrad Creative Network Awards, kjer so bili prepoznani izjemni projekti, ki krepijo gospodarstvo, izboljšujejo korporativno upravljanje in spodbujajo digitalno izobraževanje. Te nagrade poudarjajo zavezanost ACE inovacijam in njegovo vlogo pri pozitivnih družbenih spremembah. Letošnje nagrade je gostila Luso-ameriška razvojna fundacija (FLAD), zasebna neprofitna portugalska institucija, ki podpira inovativne projekte in spodbuja sodelovanje med portugalsko in ameriško družbo.

Na podelitvi nagrad Creative Network Awards je bila AmCham Finska s poslovno prakso »Launchpad USA« nagrajena za izjemen prispevek in zavezanost inovacijam. »Launchpad USA« je zasnovan za finska podjetja, ki vstopajo ali širijo svoje poslovanje na ameriškem trgu. Program ponuja storitve, povezave in izobraževanje, ki podjetjem prihranijo čas, denar in zmanjšujejo tveganja pri vstopu na ameriški trg. Od 1. januarja 2014 je skoraj tretjina novih članov AmCham Finska navedla »Launchpad USA« kot glavni razlog za včlanitev. Ta poslovna praksa maksimira angažiranost in vključevanje domačih podjetij, ustvarja dragoceno mrežo rastočih podjetij, s katerimi se lahko povežejo mednarodni investitorji, ter uresničuje osrednje poslanstvo AmCham-a – spodbujanje dvostranske trgovine. To je sporočila Mojka Mišič.(konec)